Vizuální identita, podle ní hodnotíme firmu

Častokrát lidé hodnotí firmu a její nabídku podle vizuální identity. Je to stejné, jako když se s někým seznámíte, a ihned si o něm vytvoříte obrázek. Co dodat, první dojem je zkrátka velice důležitý. Žijeme v době značek a symbolů, ty nás obklopují na každém kroku a snaží se soupeřit o naši pozornost. Je téměř nemožné vyhnout se tomuto boji. Aby firma zaujala se svým produktem cílovou skupinu, nestačí jen reklama v televizi. Je to celý soubor marketingových nástrojů, které  musí firma využívat, aby dosáhla co největšího zisku. Vezměte si takovou Caca Colu, na světě ji zná asi každý, každý den ji pijí miliony lidí a všichni ví, jak vypadá její logo. Proč vlastně potřebuje Coca Cola dělat reklamu a marketing, odpověď je jasná, aby byla spotřebitelům neustále na očích a připomínala se jim. Jen díky tomu si spotřebitel koupí Coca Colu místo Pepsi.

Abychom si ujasnily, co je vlastně vizuální identita, je to soubor vizuálních prvků, které usnadňují vnější i vnitřní komunikaci organizace a vytvářejí o ní dobrý obraz. Kvalitní značka musí společnost jednoznačně identifikovat, reprezentovat a odlišit ji od konkurence, ale samozřejmě i celkově. Značka je vizuální podpis firmy a měla by u lidí ihned vyvolat přesné a požadované asociace a představy.

Začneme u loga. Tvorba kompletní vizuální identity začíná právě jeho návrhem, pokračuje logomanuálem a končí zpracováním tiskovin. Pokud začnete tvořit vizuální identitu, pamatujte, že hlavním cílem je propracovaný design, díky kterému snadno oslovíte cílovou skupinu a zapíšete se jí do paměti. Vaše firma pak bude dobře vypadat a komunikovat.

Jak postupovat při tvorbě vizuální identity?

Nejdůležitějším prvkem vizuální identity je bez debat logo. Nejde jen o to, aby bylo graficky dobře zpracované, logo by mělo být originální, vystihovat činnost firmy a mělo by zaujmout na první pohled. Důležitá je i jednoduchost a správný výběr barev. Těch by mělo být co nejméně, většinou se uvádí dvě barvy, jako ideální počet.

Dalším krokem je logomanuál. Logomauál je zárukou konzistentní vizuální komunikace bez ohledu na médium nebo tvůrce designu. Je to soubor pravidel, jak nakládat s logem. Určuje jeho pozitivní i   negativní barevnost, písma, barvy a mnoho dalšího.

Po zpracování loga a logomanuálu přichází na řadu merkantilní tiskoviny. Nezdá se to, ale zpracované tiskoviny vás reprezentují dá se říct na každém kroku. Můžou oslovit vaše obchodní partnery a získat vám náskok před konkurencí. Pokud dostanete od vašeho budoucího dodavatele propracovanou vizitku, uschováte ji a ihned si ji zapamatujete. Do merkantilních tiskovin patří tedy hlavně vizitky, různé katalogy, prospekty a další tiskoviny, které firma potřebuje a věnuje jim pozornost.

Když spojíme všechno dohromady, získáme jednotný vizuální styl firmy, nebo-li Corporate design manuál.  Hlavní zásadou je mí vše dobře připravené, dobrou koncepci, která odpovídá skutečným potřebám organizace a je vytvořena na základě znalosti tohoto subjektu a jeho filozofie.

Pokud chcete být úspěšní, nechte tvorbu vizuální identity na odbornících. Nikdy nevytvoříte tak dobrý a propracovaný manuál, jako grafické studio s dlouholetou zkušeností, určitě se vám to vyplatí a nebudete litovat.

Nechodím cvičit, proč? Jaké jsou naše nejčastější výmluvy?

Určitě všichni moc dobře víte, o čem je řeč. Taky jste se milionkrát přemlouvali k tomu, začít dělat něco se svým životem a začít zase aktivně cvičit? A taky se vám to nakonec nepodařilo, protože jste neměli čas nebo peníze? Jaká byla vaše výmluva? Lidí, kteří chtějí začít se zdravým životním stylem je mnoho, ale jen málo komu se to doopravdy podaří dodržet a svůj život změnit. Jaké jsou tedy naše nejčastější výmluvy?

Nemám čas

To, že někdo nemá čas je asi ta nejčastější výmluva všech dob a myslím si, že to neplatí jen u cvičení. A nejjednodušším řešením je “time management”. Každý je totiž schopen si najít jednu hodinu během svých 24 hodin na cvičení. Můžete jít ráno před prací nebo dokonce v obědové pauze. A pokud nechcete utrácet, určitě si najdete čas doma. Na internetu existuje nespočet videí, s nejrůznějšími cvičebními tipy. Populární je Youtube nebo kanál Blogilates, velkou spoustu cviků najdete i na instagramu.

Hodně lidí se také vymlouvá na to, že mají nepravidelnou pracovní dobu a proto nestíhají otevírací hodinu fitness centra.

Jaká je rada: Najít si fitness centrum, které máte po cestě do práce. Neztratíte tak další čas tím, že budete cestovat. Najděte si sport, který vás bude bavit, klidně to může být bruslení, nemusíte chodit jen do posilovny. Důležité je vydržet déle jak tři týdny, pak už vám to bude připadat normální a sport vám bude chybět.

Nemám peníze

Další naprosto absurdní výmluva. K pohybu nepotřebujete peníze, ale jen své vlastní tělo. Můžete jít běhat, na procházku nebo hrát míčové hry. Pokud se rozhodnete opravdu se svým životem něco udělat, určitě budete schopni se i v něčem omezit a najít volné finanční prostředky na zakoupení permanentky do fitness centra nebo členství do nějakého klubu. Pamatujte si, že nikdy není pozdě začít.

Jaká je rada? Neplaťte si jednorázové vstupy, ty jsou vždy nevýhodné. Zaplaťte si raději nějakou permanentku, která se vyplatí. Buď měsíční nebo vstupovou.

A všechny další výmluvy

Neumím používat stroje. Pokud neumíte používat stroje, poproste personál ve fitness centru, vždy vám ochotně pomůže nebo si zaplaťte trenéra, který vám vše ukáže.

Cvičení stejně nepomáhá a já nevidím žádné výsledky. pokud cvičíte pravidelně a výsledky se stále nedostavují, tak děláte něco špatně. Řešením je opět konzultace s trenérem nebo výživovým poradcem.

Dnes je moc horko nebo moc zima, prostě klasická výmluva na počasí. Na to se vymlouvá snad každý, když chce jít běhat nebo i cvičit. A ano, překonat počasí je někdy naprosto nadlidský výkon.

Nechci cvičit nebo běhat sám a nemám s kým. Další výmluva, proč nejít. Zkuste oslovit své kamarády a kolegy v práci. Nebo se vydejte běhat do parku a určitě se s někým seznámíte. Společně zvládnete víc, proto zkuste využít i sociální sítě. Parťák do deště se vždycky hodí.

Jsem moc stará na to, abych začala chodit cvičit. Tohle je nesmysl, nikdy není pozdě na to, začít cvičit. Existují i programy, které jsou určené pro starší a jsou přizpůsobeny věku a možnostem.

Takže pokud stále máte nějaké výmluvy, proč nejít cvičit, zkuste to překonat a najít si nové důvody, proč s tím začít.