Posilování upevní vaše zdraví

Důvodů, proč lidé posilují je několik. Ve většině případů je však cílem vypadat dobře a vyrýsovat postavu. V dnešní době je posilování styl života Nemusíte však být kulturista ani profesionální atlet, abyste svého cíle dosáhli. Pokud budete posilovat správně, dopomůže vám to k úbytku tuku a nárůstu vaší svalové tkáně, zároveň zvýšení síly a zlepšení pevnosti kostí. Ale pozor, pokud se posilování provádí špatně, můžete si přivodit poměrně nepříjemná zranění.

Jak jsme již říkali, hlavním přínosem, pokud se rozhodnete posilovat je, že máte kontrolu nad svou tělesnou hmotností. Když držíte dietu, společně s tukem ztratíte i svaly, což je při redukci hmotnosti celkem problém. Pokud ztratíte drahocenné svaly, váš metabolismus se zpomalí a je více, než pravděpodobné, že znovu přiberete na váze.

Posilování vám vždycky zlepší náladu. Důvod je jednoduchý, mozek je několik hodin po cvičení klidný a uvolněný, takže tak zapomenete na každodenní starosti.

Pijete každý den kávu, abyste byli vůbec schopni fungovat? Začněte raději cvičit. Zapomeňte na všechny životabudiče v podobě energťáků a dalších doplňků stravy. Pravidelný silový trénink vám zajistí dostatek energie na celý den. Věděli jste, že za to můžou endorfiny, které nazýváme hormony štěstí.

Jak správně posilovat

Pokud jste začátečník, bylo by dobré oslovit ze začátku nějakého trenéra. Špatným posilováním si můžete snadno ublížit. Určitě nezkoušejte obkoukávat nic v posilovně, ten člověk to nemusí dělat správně.

Tady je pár základních rad, které byste si měli přečíst, než začnete posilovat:

Zvedejte jen přiměřené váhy. Hlavně si hned nehrajte na kulturistu. Alespoň ze začátku tréninku začněte s menší zátěží, kterou bez větších potíží zvednete minimálně 12krát až 15krát. Na větší váhy musí být tělo dostatečně zahřáté a rozcvičené, jinak by mohl nastat problém. Zároveň pokud se zničíte takovým způsobem, že pak týden nemůžete chodit, nemá to cenu. Je lepší cvičit s mírou a jít raději častěji.

Snažte se o dokonalé provedení cviku. To, že budete mít na váze dvojnásobek, než ostatní neznamená, že cvičíte správně a dosáhnete požadovaného efektu. V tomto případě platí, čím lepší technika, tím lepší výsledky a menší pravděpodobnost zranění. Jestli nemůžete provádět cvik, tak, jak má být, raději ho ani nedělejte nebo snižte počet opakování a váhu.

Co je asi nejdůležitější je dýchání. Ano přesně to, protože pokud při cvičení nedýcháte správně necvičíte správně. Spousta lidí během cviku zadržuje dech, což není správně. Obecně platí, že při kontrakci nebo při zvedání závaží vydechujeme a při spouštění dolů se zase nadechujeme.

Zpevnění a soustředění na posilový sval. Držte tělo ve správné pozici a v rovnováze. Zapojte do posilování vaše hlavní svalové partie, kterými jsou hrudník, záda, ramena, paže a nohy.

Nepřeskakujte rozcvičku a rozehřívání. Studené svaly nejsou připraveny na posilovaní. Před cvičením se určitě rozehřejte. Nespěchejte a nepřetahujte se, závaží zvedejte vždy plynule a kontrolovaně.

Důležitou součástí je také odpočinek. Necvičte dvě stejné svalové partie dva dyny po sobě. Vaše svaly vždy potřebují nějaký ten čas na regeneraci. Rozmyslete se, jestli půjdete cvičit skoro každý den a vždy jinou partii nebo dvakrát až třikrát týdně a procvičíte celé tělo.

Takže jaká jsou základní pravidla? Dýchat, cvičit správně, nepřeceňovat se a odpočívat.